dinsdag 5 oktober 2010

SBF’en

Goedemorgen allemaal! Ik zit dit eerste verslagje te tikken vanaf Schiphol, om 10.43 plaatselijke tijd. We hebben zojuist de koffers afgegeven en die zien we straks in Detroit pas weer terug.

USA 2010 001

De vakantie begon gisteren eigenlijk al, aangezien we gisteravond al naar Hoofddorp zijn gereden voor een overnachting in het VdValk hotel. Auto parkeren, overnachting, ontbijt en gratis pendel naar Schiphol voor de prijs van 2 weken lang-parkeren op Schiphol. Tja, je blijft inkoper (en Hollander) dus die keuze was eenvoudig.

USA 2010 005

Het hotel zelf was redelijk ok. De kamers verdienen geen schoonheidsprijs meer, maar voor 1 nacht was het zeker wel voldoende. De big-ass flatscreen paste eigenlijk niet helemaal in het decor, maar goed, alsof ik daar over ga klagen :)

Vanochtend om 8 uur opgestaan, gedoucht, lekker ontbijtbuffet en om 10 uur hadden we de pendel naar Schiphol. Aangezien ik gisteren online al had ingecheckt waren we binnen 5 minuten door incheck en security heen. Om 12.45 hangen we als het goed is in de lucht, dus tot die tijd gaan we SBF’en (See-Buy-Flyen).

Helaas geen (gratis) internet hier, dus ik zal dit stukje pas plaatsen als we daadwerkelijk in Amerika zijn.

En daar is deel 2 van dag 1, deze keer vanuit het zonnige Detroit. Plaatselijke tijd 16.17 en we zitten nu te wachten bij Gate A64 voor onze vlucht naar Orlando van 17.35.

De eerste vlucht verliep heel ontspannen en lekker vlot. Beenruimte was er voldoende op rij 15, het eten was goed en de bediening was voldoende. Geen slechte deal via Delta dus.

USA 2010 007USA 2010 009

Onboard entertainment was ook zeer goed met schermpjes in de stoelen, veel films (heb gekeken naar Karate Kid, The Bounty Hunter, The A-Team, 2,5 Men, Big Bang Theorie etc) en de tijd vloog voorbij. Een kleine vertraging bij vertrek, maar de piloot had er zin in en gaf wat extra gas zodat we uiteindelijk 30 minuten eerder dan gepland zijn geland. Goed geregeld dus :)

Security en bagage claim was super eenvoudig dus we hebben helemaal geen reden om te klagen. Het eerste Amerikaanse culinaire hoogstandje hebben we ook alweer gehad in de vorm van Taco Bell.

USA 2010 011  USA 2010 012

Het is lekker rustig op het vliegveld (hoera naseizoen!!) en zoals het er nu uitziet hebben we dadelijk een 3/4 leeg vliegtuig naar Orlando. Dat was ‘m voor nu, bij gebrek aan internet kan ik dit pas plaatsen in het hotel vanavond. Nou ja… tot dan maar!

USA 2010 014  USA 2010 015

1. Nou jullie zijn er, helemaal leuk, wij zijn er helemaal klaar voor.... laat de avonturen maar komen ;-)

2. ey ey,

Nah je eerst vette hap zit er al weer in;)

Denk je er wel aan om melk te blijven drinken...en ja dan wel die ene goede melk he;)

Maar alle gekhied...geniet er van...

En o,ja gaan jij en jud nog mee naar het weekend van 1 april(CP). Zo ja of nee laat het ff weten dan kan ing boeken.

geniet er van...

greetz ray

3. Lekker die rust zeg in het naseizoen.