maandag 18 oktober 2010

Going Home… :(

Ondanks de wekker etc lukte het toch niet helemaal om op tijd op te staan om bij de opening van het Magic Kingdom te zijn. Uiteindelijk liepen we om half 10 pas door de poorten naar binnen.

USA 2010 245  USA 2010 249  USA 2010 247

Het was vandaag weer lekker rustig en we liepen weer de vertrouwde route, linksom het park door. Junglecruise, Pirates, Hall of Presidents, Splash & Thunder Mountain en toen door naar tomorrowland voor Stitch, Monters Inc, Space Mountain en Buzz Lightyear. Een rondje met de trein, de Move It parade, de show voor het kasteel (ik ben geen fan van de pratende poppen overigens) en een concert van de Mainstreet Philharmonics (wow, wow, wow!!). Dat is in een notendop onze laatste ochtend/middag in Disney.

USA 2010 265  USA 2010 268  USA 2010 270

USA 2010 279

Met een rotgevoel verlaten we allebei het park en begeven we ons naar de auto. Op de weg naar buiten loop je onder een bordje met de tekst “Not ready to end the magic?”… nee precies, we’re not ready yet, maar we moeten helaas.

Om 3 uur rijden we de auto bij Alamo weer naar binnen en krijgen daar te horen dat ze mijn Adidas jas waarschijnlijk na inlevering van Musty de vorige keer hebben gevonden en dat deze bij lost en found ligt. Alleen is lost en found 5 miles weg van het airport en bovendien ook gesloten vanaf 3 uur dus ik kan ze niet bereiken… makkelijk! Ik spreek daarom maar een boodschap in en hoop dat ze me terug kunnen bellen met het goede nieuws.

Check-in ging weer supersnel, ook doordat Delta een self check-in systeem heeft op MCO, dus we konden het zelf regelen. De koffers waren allebei ruim onder het toegestane gewicht dus die konden we ook eenvoudig inleveren. Security was minder druk dan vorige week, dus ook daar waren we binnen 10 minuten doorheen.

Eenmaal bij de gate zijn we nog lekker gaan eten bij het Outback steakhouse en na het toilet bezoek was het tijd om te gaan boarden.

USA 2010 287  USA 2010 296

Beide vluchten zaten vol en we irriteerden ons mateloos aan de onbeschofte Amerikanen die complete koffers -die niet aan de toegestane afmetingen voor cabine bagage voldoen- mee aan boord mogen nemen. Wij zaten in de laatste groep mensen die mochten boarden en er was nauwelijks ruimte voor onze rugzak en handtas. Echt ongelooflijk dat Delta daar niets aan doet. Ik snap dat $50 per koffer betalen voor bagage inchecken veel is, maar dan moet je wel streng optreden tegen oversized cabine bagage of daar ook kosten aan vast hangen. Dit systeem werkt namelijk niet.

De eerste vlucht gaat soepel en 30 minuten na de landing begint het boarden van de tweede vlucht al, waardoor we nauwelijks tijd hadden om naar de juiste gate te gaan, even naar de restroom te gaan en niet onbelangrijk… de laatste Starbucks te halen. Ik had mezelf nog een Mountain Dew belooft, maar daar was geen tijd meer voor :( Dus dan maar een Moccha Frappucino een Chocolate Smootie voor Judith en snel aan boord.

Na het opstijgen blijkt er een probleem te zijn met de onboard entertainment, de films etc kunnen niet worden opgestart en dat probleem blijft de rest van de reis bestaan. Doordat ik niet in slaap kon komen en het uitblijven van films werd dit toch best wel een lange reis. Maar na 7 uur en 10 minuten parkeert de piloot het toestel rond half 12 aan de gate en kunnen wij onze koffers gaan ophalen. Deze komen niet aan in de hal waar de eerste 12 bagagebanden liggen, maar in een voor ons nieuwe hal. We zien allebei de koffers vlak na elkaar op de band rollen en lopen zonder problemen door de douane naar de parkeerplaats voor shuttlebussen, van waar we weer teruggebracht worden naar het VdValk hotel waar onze auto nog staat. Om 1 uur parkeren we de auto voor de deur en zit onze trip van 2010 er definitief op.

Zo lang als je moet wachten op je vakantie… zo snel is deze ook weer voorbij gevlogen. Maar gelukkig hebben we de foto’s (zo’n 750) en film (zo’n 8 uur) nog… Vanavond zal ik dan ook de oudere verslagen voorzien van foto’s etc.

Voor alle lezers en reageerders; bedankt voor het volgen en de leuke reacties. Helaas hebben we dan het niet volgehouden om de laatste dagen nog stukjes te schrijven, maar het was erg leuk om te zien dat we toch niet helemaal alleen op vakantie waren :)

Orlando en Las Vegas zijn onze nummer 1 en 2 vakantiebestemming, dus we zullen hier vast nog wel eens terugkomen. Nu gaan we eerst maar weer hard werken aan het vakantiebudget voor onze volgende reis. Until then, see you around and stay safe!

USA 2010 275  USA 2010 276

Greetz, ons!!

1. Dag Twan en Judith,

Mogen Mandy en Ik jullie bedanken voor het leuke blog, het heeft onze wachttijd aanzienlijk prettiger gemaakt. Door de herkenbare verhalen waren we er ook heel dichtbij, en ook wij herkennen het moment van naar huis gaan. GRRR..

Nu maar snel de jetlag verteren.... maar jullie kunnen terug kijken op een pracht trip. Waar van hebben meegenoten !!!!

Hartelijke groeten,

Rick en Mandy

2. Met plezier hebben wij met jullie belevenissen mee gelezen.
    Bedankt hiervoor, succes met de jetlag.

3. Damn, dat is voorbij gevlogen zeg ... Balen .... Maar wel weer een fantastische reis ! En Orlando en Las Vegas zijn, naast NY en DC, ook wel onze favoriete steden ;-) ! Overigens, al heel vaak naar Florida geweest, maar zelden op Orlando gevlogen, en nu blijkt er dus gewoon een Outback op het vliegveld te zitten !!!!!

Leuk mee te kunnen lezen, en heel veel sterkte met de jetlag !

4. We hebben jullie blog met veel plezier gelezen en zijn zeker van plan om nog eens naar Las Vegas te gaan. Veel succes met sparen en tot de volgende vakantie.

5. Wat een supercombinatie was dit Orlando en Las Vegas. Bedankt voor jullie leuke verslag.
    Goede afsluiter Outback op het vliegveld, jammer genoeg kom je niet in dat gedeelte als je met Martinair of United vliegt.
    Sterkte met de jetlag en tot een volgende keer.
    Groetjes
    Anita

6. Heerlijke verslagen. Bedankt dat we daar een deel van mochten zijn. Enne weer nieuwe plannen?

Sterkete met het bijkomen.