dinsdag 31 augustus 2010

Seaworld & de Creditcard fraude

Vandaag las ik op het Orlandoforum http://www.orlandotips.nl dat er een aantrekkelijke kortingsactie is voor Seaworld. Via een kortingscode van Pepsi kun je nu 2 toegangskaartjes kopen voor de prijs van 1. Dat is dus ipv $84 pp slechts $42 pp. En in Seaworld zelf kun je dit 1-dags kaartje ook nog eens gratis laten omzetten naar een 2-dagen kaart. Dus 4x toegang voor de prijs van 1… da’s nog eens een fijne Hollandse deal! Ik zeg: DOEN!!

Snel alle gegevens ingevuld en de kaartjes besteld, kom je uiteindelijk bij het veldje betalen. Ik vul mijn creditcard gegevens in en druk op finish shopping… en toen kreeg ik de tekst “Your card is not accepted, please use another card”. Uhm, sorry…?? Vorige week nog een auto gereserveerd en betaald met dezelfde kaart, en ik wist zeker dat er nog ruim voldoende saldo beschikbaar moest zijn. Misschien handig dat ik de ING effe bel, want de actie van Seaworld loopt vandaag af, dus morgen is die lekkere Hollandse deal weer lekker foetsie. Dus rustig de tijd om af te wachten en later deze week nog eens te proberen heb ik niet.

Nadat ik de klantenservice van ING bel gaan daar zo’n beetje alle alarmbellen af en wordt ik meteen doorverbonden naar de afdeling fraude zaken. Blijkt dat mijn kaart geblokkeerd is vanwege een ongewoon betaalverzoek van ongeveer €1600… of ik de afgelopen dagen zo’n betaling heb willen doen. Uhm, nou nee. Zulke aankopen doe ik prive nou niet bepaald wekelijks. Dus toen kreeg ik het bericht dat mijn kaart geblokkeerd was en ik over 2 weken een nieuwe zou krijgen. Hoooooo, wacht effe, en mijn bestelling bij Seaworld dan, want die moet vandaag betaald worden anders kost het me ineens veel meer geld. Gelukkig kon daar een mouw aan worden gepast, mijn kaart kon tijdelijk gedeblokkeerd worden zodat ik bestelling kon doen, waarna de kaart weer geblokkeerd zou worden.

Op dit moment ligt mijn creditcard in 2 stukken voor me, want ik moest hem doorknippen. Binnen een paar weken krijg ik een verse kaart thuis die het dan weer zou moeten doen. Daarnaast wordt er een fraude onderzoek gestart, ben benieuwd naar de uitkomst daarvan. Ik ben wel blij dat ik pas over een maand op vakantie ga en niet volgende week al, want dan had ik dus zonder cc naar de usa gemoeten. Niet echt handig. Maar wel top dat ING er zo strak bovenop zit met hun systemen, want anders had het me een boel centjes kunnen kosten.

Oftewel, naast Disney gaan we ook naar Seaworld… dus alsnog naar Manta, Kraken, Atlantis, de orka’s en zeeleeuwen! Nog 5 weekjes… zucht

4 opmerkingen:

  1. Twan,
    Bedenk wel dat je je oude CC nog nodig gehad zou kunnen hebben bij reeds betaalde items. Zo moet je bij smartparking met de CC binnen rijden die is gebruikt bij het boeken, en wellicht zijn er meer van dat soort voorbeelden. Ik heb naatuurlijk geen idee of dat voor jou opgaat, maar wel even iets om goed naar te kijken.

    Gr,
    Dajatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, dat gat voor jullie opschieten, nog maar 5 weekjes, die zijn zo voorbij, let maar op :-)
    Wij kregen trouwens kortgeleden een telefoontje van de ING of de laatste transactie wel klopte. Dat was inderdaad het geval.
    Succes verder met de laatste voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Twan, dat is ff schrikken met die fraude van de credit card. Inderdaad super van de ING dat ze er zo kort bovenop zitten en direct blokkeren. Wel slordig dat ze dan de klant niet even inlichten en op de hoogte stellen. Nu kom je er zelf op een vervelende manier achter.
    Gelukkig heb je de korting toch nog mee kunnen pakken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog even doorbijten Twan en Judith, nu gaan wij jullie lekker volgen.

    Groetjes Rick en Mandy

    BeantwoordenVerwijderen